بخوان به نام پروردگارت ...

چرا مرگ بر آمریکا ...

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ

صداقت آمریکایی

 

 

دیشب دوباره غرق در اندیشه شدم!
اما این بار جنس دغدغم فرق میکرد. از خودم پرسیدم چرا مرگ بر آمریکا؟ اصلا ما چرا باید آرزوی مرگ کنیم برای یه کشور دیگه؟ حتی اگه کشور ظالمی باشه ...
چرا باید هر روز و هر ساعت، بعد از هر نماز و عبادت، با زبان روزه و زیر گرمای وحشتناک آفتاب، یا حتی توی سرمای زمستان شعار "مرگ بر آمریکا" بدیم؟ اصلا چرا یه عده سعی میکنند همچین شعاری رو به عنوان یه عبادت مستحب جا بزنن؟ اصلا کجای اسلام گفته بعد از نماز، آرزوی مرگ کنی برای مردم یک کشور؟ این درحالیه که مردم آمریکا هرگز همچین شعاری علیه کشور ما نمیدن! درحالیه که به ندرت پیش میاد پرچم کشورمون رو آتش بزنن!
چجور میشه ادعای مسلمان بودن داریم ولی همیشه ندای مرگ از سراسر کشورمون به گوش میرسه؟ اصلا چه سودی از گفتن این جمله نصیبمون شده که اینقدر مصّریم، این ندا رو همیشه زمزمه کنیم؟ شاید اگه از راه دیگه ای وارد میشدیم، نتیجه بهتری میگرفتیم ... نمیگرفتیم؟
مگر نه اینکه همه پیشوایان ما سعی در جذب حداکثری و دفع حداقلی داشتند؟ مگر نه اینکه پیامبر بزرگوارمون همیشه سعی داشتن با نرم خویی و مهربانی با مخالفینشون برخورد کنند؟ (صلوات الله علیه و علی اهل بیته)
اصلا مگه دین اسلام که این همه روی رحمت، مهربانی، بخشش و ... تاکید کرده، مورد قبول ما نیست؟ پس چرا به این چیزا توجه نمیکنیم؟ مگه غیر از اینه که مسلمانیم؟

 

سوال، سوال مهمیه؟ جواب این سوال میتونه، مسیر زندگیم رو تغییر بده ...
میدونستم که آخرش به جواب میرسم ولی چه تضمینی هست جوابم درست باشه؟ شاید متنی که میخونید صددرصد شما رو منحرف کنه ... شایدم برعکس ... کسی چه میدونه ... بالاخره هر کسی برای سوالاش یه جوابی پیدا میکنه ... اینم جواب سوالای اون شبِ من ...

 

مرور که میکنم می بینم این شعار، سابقه تاریخی چندانی نداره، یعنی هنوز هیچ سندی رو ندیدم که نشون بده قبل از انقلاب همچین شعاری، همگانی بوده باشه. البته منکر بودنش در زمان انقلاب نیستم ...
منظورم اینه هر چی که هست مربوط میشه به بعد از انقلاب. انقلاب اسلامی سال 57.

* باور دارم شعار "مرگ بر آمریکایی" که در کشور (و حتی در سایر نقاط جهان) طنین انداز میشه، هیچ ربطی به مردمِ آمریکا نداره. یعنی منظور از آمریکا در شعار "مرگ بر آمریکا"،به هیچ وجه، مردم آمریکا نیست. مردمی که زیر سلطه قدرتمند خبری و رسانه ای کشورشون، از جنایات دولتمردانشون بی خبرند. بلکه منظور از آمریکا، سیاست هایی ست که از سوی دولت و حکومت آمریکا، در دنیا اعمال میشه نه مردمشون.
به قول یکی از دوستان: " از خداوند متعال گرفته تا ابلیس لعین، از امام خمینی (ره) و آقای خامنه‌ای و مقامات جمهوری اسلامی ایران گرفته تا اوباما و نتانیاهو و سران صهیونیسم، از ملت شریف ایران و ملل آزاده جهان (حتی در امریکا و اروپا) گرفته تا صهیونیست‌ها و یا روشنفکران وابسته ... و خلاصه همگان در این عالم می‌دانند که شعار «مرگ بر امریکا یا اسرائیل»، علیه خاک امریکا، کشور امریکا، یا ملت امریکا نیست، بلکه علیه دولت امریکا و نظام سلطه است، علیه ظلم و جور و جنایت است، علیه کشورگشایی و ایجاد آشوب است، علیه استبداد مدرن و استعمار و استثمار قرون وسطایی امریکاست."
بد نیست اشاره ای کنم به یکی از بیانات آقای خامنه ای: «بحث سر ملّت آمریکا و مردم آمریکا نیست، آنها هم مثل بقیّه‌ى مردمند؛ بحث سر رژیم آمریکا است، بحث سر دولت آمریکا است.»

* یکی از سوالایی که برام پیش اومده این بود که؛ چرا در قبال شعار "مرگ بر آمریکایی" که ما سر میدیم، اونها اقدام متقابلی انجام نمیدن؟ چرا مثلا پرچم کشورما رو به شکل گسترده آتش نمی زنند؟ (البته اطلاع دارم که آتش می زنند ولی به گستردگی ما نیست)
راستش درسته که همچین کاری نمی کنند ولی در عوض اقدامات به شدت مخربتری رو در قبال کشورمون انجام میدن.
چطور مدعی میشن که "مرگ بر ایران و ایرانی" نمیگن، درحالی که  ایران و ایرانی ها رو به بدترین شکل ممکن در هالیوود و بازی های کامپیوتری به تصویر میکشند؟ مگر بی احترامی غیر از اینه؟ چطور مدعی میشن که "مرگ بر ایران و ایرانی" نمی گن، در حالی که نزدیک به یک قرن در کشور ما غارت کردند؟ چطور مدعی می شن "مرگ بر ایران و ایرانی" نمی گن در حالی که نزدیک 37 ساله به همراه متحدین اروپایی و منطقه ایشون، شدیدترین تحریم ها رو علیه کشورمون اعمال می کنن؟ چطور مدعی میشن"مرگ بر ایران و ایرانی" نمگین در حالی که از هیچ اقدام خصمانه مثل تحریم، جنگ خارجی 8 ساله، حمایت از فتنه داخلی، ترور مقاماتِ عالی و علمی، حمایت از گروه های تروریستی، تفرقه قومیتی و ... دریغ نکردند؟

چطور مدعی هستند که به مقامات دولتی ما احترام میذارن، در حالی که دومین رئیس جمهور ما رو به همراه نخست وزیرش (رجائی و باهنر) در یک اقدام بی شرمانه به شهادت رساندند؟ چطور مدعی احترام به مقامات کشور ما هستند در حالی که علیه رئیس جمهور سوم ما و رهبر فعلی ما (سید علی حسینی خامنه ای) دست به ترور زدند؟ چطور باور کنیم به کشور ما احترام میذارن درحالی که مدام ما رو متهم میکنند به حمایت از تروریسم منطقه ای و بین الملل؟ چطور باور کنیم به ما احترام میذارن درحالی که به صورت مکرر و مرتب، انواع و اقسام قطع نامه ها و تحریم های جدید رو علیه مردم ما صادر میکنند؟
لااقل اگر ما شعار "مرگ بر آمریکا" میگیم، منظورمان مردمِ آمریکا نیست (بلکه منظور ما دولت آمریکاست) ولی با نگاه تیز بینانه به تحریم های داروئی اعمال شده از سوی ایالت متحده و هم پیمانان غربی اش، درمیابیم که کشور ایالت متحده در یک رفتار بی شرمانه، مردم کشورمون رو مورد هدف قرار دادن (نه نظام و دولت ایران رو) و خواستار این هستند که شدیدترین ضربات رو مردم کشورمون متقبل بشن.
بله،پرچم ما رو آتش نمی زنند، اما قرآنمون رو به آتش میکشند، مساجدمون رو به آتش می کشند، قانون عدم اجازه ورود مسلمکانان به کشورشون رو  تصویب می کنند، منافع ما رو بر باد می دهند،باعث پسرفت کشور ما میشوند، و هویتمون رو مدام به آتش می کشند ...

* یکی دیگه از شبهاتی که بشدت برام مشغلهِ ذهنی ایجاد کرده بود، این بود که چرا بلافاصله بعد از فریضه دل انگیزی مثل نماز، شعارِ "مرگ بر آمریکا" سر میدیم؟  چرا باید با زبون روزه، شعار مرگ بدیم؟ چرا یه عده از مراجع بزرگ ما مکررا تاکید دارند که در مراسمات مذهبی، هیئت ها و ...، حتما باید شعارهایی علیه استکبار سر داده بشه؟ مگر نه اینکه اسلام دین رحمانیت هست؟ مگر نه اینکه یکی از مواردی که به وفور در دین اسلام تاکید شده، بحث "گذشت و بخشش" هست؟ پس چرا شعارِ مرگ ...؟
برخلاف اونچیزی که اکثر ما تصور میکنیم، اسلام فقط روی "بخشش و گذشت و رحمت و سایر صفات خوب" تاکید نداره، بلکه روی صفات بازدارنده هم واقعا تاکید داره. (مثل: شدیدالعقاب، سخت کیفر، صاحب انتقام و ...)
من ازتون خواهش میکنم قرآن رو در دست بگیرید و این آیاتی رو که اشاره میکنم رو قرائت کنید:

نشانه اول: آیه 88 سوره بقره: بلکه خدا به سزاى کفرشان (یهودیان و دشمنان رسول خدا) لعنتشان کرده است

نشانه دوم:  آیات 86 و 87 سوره آل عمران: خداوند قوم بیدادگر را هدایت نمى‏کند(86) آنان سزایشان این است که لعنت‏ خدا و فرشتگان و مردم همگى برایشان است(87)

نشانه سوم: آیه 93 سوره نساء: و هر کس عمدا مؤمنى را بکشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏گیرد و لعنتش مى‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است.

این سه مورد، تنها گوشه ای از مجموعه آیاتی ست که خداوندِ مهربان در قرآن علیه کافران بیان نموده که دقیقاً "امروزه" مصداق بارزش، دولتمردان آمریکا هستند! برای خواندن سایر آیات، انتهای متن رو مطالعه بفرمائید.
به نظرم نباید این موضوع رو فرآموش کنیم که خداوند علاوه بر ارحم الراحمین بودن، شدیدالعقاب هم هست، به نحوی که بارها و بارها سوگند یاد کردند که عده ای از بندگانش را به عاقبت دردناکی گرفتار خواهند کرد. پس تصور اینکه "آرزوی مرگ" در اسلام جایگاهی ندارد، تصوری غلط و به دور از اندیشه های ناب اسلامی ست.
مطمئنم که شما با زیارت عاشورا آشنایی کامل دارید. واقعا خیلی برام جالبه که وقتی شروع میکنیم به خواندن زیارت عاشورا، مابینِ هر چند جمله، یه بار قوم ظالمین رو نفرین میکنیم و دوری میجوئیم.
از اون جالبتر، فرازهای پایانی زیارت عاشوراست، جایی که قبل از سلام دادن به سرور و سالار شهیدان، چندید بار ظالمان و ستمگران رو لعن و نفرین میکنیم.

اینکه می بینید قبل از سلام دادن در زیارت عاشورا، باید در چند فراز ستمکاران رو لعن کرد حتما حاوی پیام بسیار مهمیه. به نظرم به این معنیه که تا از ظالمان زمان خودمون اعلام برائت نکنیم، حق سلام دادن و ابراز محبت به آقا رو نداریم ...
و آیا آمریکا یکی از مصادیق اتّمِ ظلم و جنایت در دنیا نیست؟

 

نظرات  (۵)

مـــــــــــرگ بر امریکا
ممنون از اینکه به وبلاگ بنده سر زدین
وبلاگ قشنگی دارین، به خصوص سبک جالبی رو برای قالبش انتخاب کردین، فقط تیتر مطالبت معلومه
امیدوارم در این فضا موفق باشین
لایک
  • درسخون گمنام
  • مرگ بر آم ریکا!
    سلام :)
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • پس
    مرگ بر آمریکا انشاءالله :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی